loading...
گروه رباتیک سورنا خوانسار
sorena بازدید : 311 1391/06/15 نظرات (1)

تیم طراحی BMW آمریکا با هدف ایجاد تغییرات کلی در کنترلر های آینده بازی ها موس مخصوص بازی 10 M را طراحی کردند.ساختار طراحی این موس به قدری تغییر کرده که به گفته طراحان مقایسه این موس با موس های قبلی مخصوص بازی مثل مقایسه یک اتوموبیل ون با یک خودرو لوکس و پیشرفته است.در ادامه با گالری تصاویر ، ویدیو و معرفی قابلیت های ویژه سوپر موس BMW با گجت نیوز همراه باشید.

 

در این موس منحصر به فرد 11 کلید تعبیه شده که قابلیت برنامه ریزی هرکدام از این کلید ها در 5 پروفایل مختلف در آن دیده شده است که این کار هم  از طریق نرم افزار مخصوصی که به همراه این موس ارائه می گردد و هم از طریق تنظیمات داخل بازی ها قابل انجام می باشد.

قسمت بالای این موس از یک آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و به لطف طراحی دوتکه ، قابلیت تنظیم ارتفاع برای سایز دست کاربر خود را دارد که بهترین حالت را برای قرار گیری دست کاربر را به ارمغان می آورد.

طراحان BMW جهت رفع مشکل عرق کردن کف دست کاربران این موس از یک سیستم خنک کننده منحصر به فرد استفاده کرده و استفاده از موس در مدت طولانی را برای بازی خور ها بسیار لذت بخش کرده است.
از دیگر قابلیت های دوست داشتنی در این موس دقت بالای 8200 DPI و استفاده از جلوه های زیبای بصری با تعبیه چراغ های مخصوص در این موس است که در حالت های مختلف تغییر رنگ داده و زیبایی خاصی به آن می دهد.

در ادامه نظر شما را به ویدیویی از این موس که توسط وب سایت Mashable تهیه شده جلب می کنیم:

 

موس  M 10در 3 رنگ مشکی ، نقره ای و سبز هم اکنون با قیمت 99 دلار وارد بازار گردیده است.

نظر شما چیست آیا این موس بازی های آینده را متحول خواهد کرد؟

sorena بازدید : 274 1391/06/15 نظرات (0)


به همین زودی، مرورگر کروم 4 ساله شد. مرورگری که پیش‌بینی می‌شود تا چند وقت دیگر به طور پایدار تبدیل به مرورگر شماره یک دنیا برای وبگردی شود. به مناسب این سالگرد، آقای ساندار پیچای (مدیر بخش کروم و اپلیکیشن‌ها در گوگل) در مطلبی که بخش‌هایی از آن را در زیر می‌آوریم، چنین نوشته:

چند سال پیش که کروم را عرضه کردیم، اکثر مردم با کامپیوترهای شخصی خود وبگردی می‌کردند. هدف ما این بود که به ساختن یک اینترنت بهتر کمک کنیم؛ اینترنتی سریع‌تر، ساده‌تر و امن‌تر.

سریع که به امروز بیاییم می‌بینیم که بسیاری از مردم بیش از یک دستگاه -تلفن هوشمند، تبلت، کامپیوتر کار، و کامپیوتر خانگی- دارند. زیبایی وب همین است؛ بستری که در آن می‌توان با یک مرورگر تجربه‌ای همسان را روی تمام دستگاه‌ها ارائه کرد.

اینترنت برای همه یکسان نیست، هر یک از ما برای خودش بوکمارک‌ها، تب‌ها، تاریخچه مرور وب، و رمزهای و چیزهای بیشتری دارد که اینها منعکس‌کننده کارهایی که در وب انجام می‌دهیم و چیزهای مهم برای‌ هر یک از ما هستند. کروم حالا شما را قادر می‌کند در همه‌جا به وب دسترسی داشته باشید. فرقی نمی‌کند که از یک کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنید، یا از مک، لینوکس، کروم‌بوک یا حتی تلفن‌ها و تبلت‌های مبتنی بر اندروید و iOS. شما با استفاده از کروم، می‌توانید تجربه‌ای مشترک را روی تمام این دستگاه‌ها داشته باشید.

آقای پیچای در ادامه به تمرکز گروهش بر روی ارائه تجربه وبگردی امن‌تر برای کاربران اشاره کرده و پیشرفت‌های اخیر (مثلاً امنیت بیشتر حین دانلود کردن) را مهم بر می‌شمارد. اما جالب است بدانید که همزمان، گوگل در این صفحه یک ماشین زمان قرار داده که تاریخچه 4 ساله کروم را برای شما نمایش می‌دهد. حتماً سری به آن بزنید. فقط کافی است روی صفحه کلیک کنید تا تغییرات به ترتیب زمانی از عقب برای شما رو بیایند.

ضمناً‌ کاربران iOS نیز بد نیست بدانند که گوگل همزمان با 4 سالگی کروم، یک بروز رسانی دیگر برای کروم ویژه iOS منتشر کرده که در آن یک سری از مشکلات نسخه قبلی رفع شده و به طور آزاد در دسترس کاربران ایرانی هم قرار دارد.

sorena بازدید : 370 1391/04/15 نظرات (0)

یک ربات زیردریایی که ظاهری شبیه یک راکت دارد توانست مسافتی 7400 کیلومتری مابین ایالت نیوجرسی و سواحل شمال غربی اسپانیا را در 225 روز تنها با استفاده از یک باتری طی کند

به گزارشscience daily این ربات که شوالیه زرد رنگ نام گذاری شده، توانست تمام طول اقيانوس آتلانتیک را در 225 روز درنورد. اين ربات با هدف بررسی تغییرات دمای زیر دریا به آب انداخته شد .
و می تواند تا اعماق 200 متری آب نیز نفوذ کند اطلاعاتی در خصوص جریان‌های آبی و میزان نمک در سطوح مختلف دریا جمع آوری کرده است .
گفتنی است؛ کشور اسپانیا پس از دریافت اینرباتآن را به آمریکا بازگردانید و این روبات هم اکنون در موزه Smithsonian واشنگتن به نمایش درآمده است
sorena بازدید : 287 1391/04/15 نظرات (0)

اصولا گرفتن نفت از سطح آب کار سختی نیست. سختی آنجا بوجود می آید که مقادیر عظیمی نفت را روی سطح آب بخواهیم جمع آوری کنیم. این یک کاری بسیار مناسب برای رباتهای جمعی است. این کار به سادگی با تکرار انجام می شود و نیازمند این است که بارها انجام می شود. دانشگاه MIT آمریکا ربات جمعی دریایی ساخته است که به صورت جمعی و شبکه ای نفت را از سطح آب جمع آوری می کنند. Seaswarm طوری طراحی شده است که ساده و ارزان و موثر باشد. برای جمع آوری نفت، رباتها از یک تسمه پهن پوشیده شده از نانوفیبر استفاده می کنند که می توانند 20 برابر وزنشان نفت را جذب کنند. تسمه مانند یک تردمیل حرکت می کند، همچنین از گرما برای جداسازی نفت از نانوفیبر استفاده می شود. این رباتها با استفاده از انرژی خورشیدی قادرند تا چندهفته مشغول جمع آوری باشند


sorena بازدید : 344 1391/04/15 نظرات (1)

Youbot نام محصول جديد شرکت KUKA مي باشد که يک ربات متحرک با بازوي 5 درجه آزادی مي باشد. قسمت متحرک از يک پلتفرم داراي 4 چرخ همه جهتهl تشکيل شده است. اين محصول تا حد زيادي Open Source است.

خلاصه مشخصات اين ربات به شرح زير مي باشد: Youbot Arm: يک بازوي 5 محوره با ارتفاع 655 ميايمتر، 6kg وزن و Payload نيم کيلوگرم، دقت (Repeatability) برابر 0.1 ميلي متر و فضاي کاري حدود 0.5 متر مکعب که يک محدوديت مصرف توان 80 واتي نيز بر روي آن جهت ايمني اعمال شده است.


براي خريد اين ربات مي توانيد به لينک http://www.youbot-store.comمراجعه نماييد.

اطلاعات بيشتر اين محصول و نرم افزارهاي باز در لينک زير موجود است.http://www.kuka-youbot.com/en

 

sorena بازدید : 283 1391/04/15 نظرات (0)

برداشتن اشيا براي رباتها كار كمي سخت است، چون شامل محاسبات متغييرهاي زيادي است. اشيا پيچده بر مشكل شدن اين امر مي افزايد. اين نوع گريپر جديد مي تواند همه نوع شي را با تكنيكي به نام jamming بردارد. يك بالن پر از دانه هاي قهوه است هنگامي كه هوا به درون آن دميده مي شود انبساط مي يابد، دانه هاي قهوه مي توانند كمي حركت كنند و گيره مي تواند خود را با شكل پيچيده تطبيق دهد. سپس  هواي درون بالن مكيده مي شود و دانه هاي قهوه به هم سفت مي شوند و شي را محكم مي گيرند. اين يك روش مفيد و ساده براي گرفتن و جا به جايي اشيا است.

 

اشيا تخت، صاف شبيه ورقهاي كاغذ را نمي توان به اين روش جا به جا كرد و اين برعكس روشهاي سابق است. ولي اين روش بدون محاسبات دقيق مي تواند بسياري از اشيا را بلند كند.

sorena بازدید : 301 1391/04/15 نظرات (0)

sorena بازدید : 231 1391/04/15 نظرات (0)

MRL قزوین

تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین که در امدادگر واقعی مقام دوم را کسب کرد

نتایج و سایر عکسها در ادامه مطلب

 

 

کاروان ایران نیز با 40 تیم دانشجویی و دانش آموزی در این رقابت ها شرکت کردند.

این تیمها با شرکت در 8 لیگ روباتهای فوتبالیست سایز متوسط، فوتبالیست سایزکوچک، شبیه سازی عامل مجازی، شبیه ساز مجازی، امدادگر واقعی، شبیه سازی فوتبالیست سه بعدی، شبیه سازی فوتبالیست دو بعدی و فوتبالیست استاندارد (نائو) و گذشتن از سد حریفان به مرحله نهایی راه یافتند.

در مرحله نهایی 4 تیم دانش آموزی علامه حلی، فرزانگان، فریدونکنار مازندران و انام صادق اصفهان و 6 تیم دانشجویی دانشگاه آزاد قزوین و یزد، علم و صنعت، فرزانگان1، گیلان و امیرکبیر موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند. این نتایج به شرح زیر است:

لیگ امدادگر واقعی
1-تایلند

2-دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

بخش فنی لیگ امدادگر واقعی/ بهترین جابجایی اجسام
1-YRAدانشگاه آزاد اسلامی یزد


لیگ فوتبالیست ساز کوچک
1-skuba تایلند

2-immortals دانشگاه علم وصنعت
3-MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

بخش فنی لیگ شبیه ساز عامل
1.MRL lدانشگاه آزاد اسلامی قزوین
بخش اصلی لیگ شبیه ساز امدادگرعامل
1-چین

2-فرزانگان 1 تهران
3-مصر

لیگ فوتبال 2 بعدی
1-چین

2-ژاپن
3-تیم مارلیک دانشگاه دولتی گیلان
موفقیت کاروان علمی جمهوری اسلامی ایران در این لیگ بعد از 6 سال است.

لیگ ربات های مجازی
1-امیرکبیر تهران اول

2-چین
لیگ ربات فوتبالیست سایز متوسط (بخش رقابت آزاد)
1-پرتغال

2- MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
3-هلند
بخش  دانش آموزی
لیگ فوتبالیست سطح A
1-پرتغال

2-دبیرستان علامه حلی تهران
2-دبیرستان فرزانگان تهران
لیگ فوتبالیست سطح A سبک وزن
1-پرتغال

2-ایتالیا
3-تیم FAST &SMARTفریدون کنار مازندران

لیگ امدادگر دانش آموزی B
1-تیم سپنتا بنیادفرهنگی آموزشی امام صادق(ع)

2-پرتغال
3-اسلوواکی
----------------------------------------
تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین به همراه دکنر موسی خانی رئیس دانشگاه
ربوکاپ ترکیه

 

 

 

تیم ربات نائو یونان

تیم ربات نائو یونان

 

تیم آمریکا و ژاپن

تیم آمریکا و ژاپن در فینال

رباتهای فوتبالیست انسان نما

رباتهای فوتبالیست انسا ن نما

sorena بازدید : 194 1391/04/15 نظرات (0)

مقامات حیات وحش در ایالت یوتا آمریکا با استفاده از ربات گوزن، شکارچیان را گیر می اندازند و آنها را شناسایی می کنند.

در این ایالت شکار گوزن بعد از تاریک شدن هوا مجاز نیست، مقامات ، ربات گوزن را نزدیک جاده قرار می دهند و خود پنهان می شوند. سر و دم گوزن رباتیک مانند گوزن واقعی حرکت می کند. یکی از مقامات می گوید که شکارچی را دیده که شش بار به سمت گوزن شلیک کرده و درک نمی کرده چرا گوزن فرار نمی کند.

گوزن رباتیک

شکار گوزن در شب تا شش ماه می تواند زندانی داشته باشد در این ایالت. این گوزن رباتیک 1400 دلار قیمت دارد. حیوانات رباتیک دیگر مانند بوقلمون و روباه هم موجود دارند.

sorena بازدید : 223 1391/04/15 نظرات (0)
گروهی از مهندسان آمریکایی دانشگاه ویرجینیا می گویند که موفق به اختراع رباتی با سوخت هیدروژنی شده اند که همانند یک عروس دریایی درون آب حرکت می کند.
البته توسعه این ربات که با نام Robojelly شناخته می شود، هنوز در مراحل اولیه است، اما محققان امیدوارند که از آن در ماموریت های نجات و اکتشاف زیرآبی استفاده کنند.
Yonas Tadesse از نشریه Smart Materials and Structures می گوید که حرکت شنای ساده عروس دریایی، آن را تبدیل به مدل ایده آلی برای یک ماشین می کند‫.‬
استفاده از سوخت هیدروژن هم به شکل تئوری بدان معنی است که این ربات هیچ گاه بدون انرژی نمانده و خاموش نمی گردد.
آقای Tadesse مدیر این پروژه می گوید: «با دانش فعلی ما، این اولین نمونه موفقیت آمیز تامین نیرو از هیدروژن بیرونی به عنوان منبع سوخت در یک ربات زیردریایی است.»
عضلات مصنوعی
یک عروس دریایی با کمک ماهیچه های حلقوی داخل زنگوله چتر مانندش شنا می کند. هنگامی که این عضلات منقبض می شوند، زنگوله بسته شده و آب را به بیرون رانده و عروس دریایی را به جلو می راند. هنگامی ماهیچه ها در حال استراحت قرار می گیرند، زنگوله دوباره شکل اصلی خود را پیدا می کند.
برای تکرار و تقلید این حرکات، ماشین رباتی ما از آلیاژهای با حافظه شکل و حالت استفاده می کند. موادی که حالت و شکل اصلی خود را همواره به یاد دارند. این آلیاژ سپس در نانولوله های کربن پیچانده شده و روی آن را هم لایه ای از پودر پلاتینیوم سیاه می پوشانند.
این ربات نیروی مورد نیاز خود را از گرمای تولید شده از واکنش های شیمیایی میان پلاتینیوم سطح بدنش و اکسیژن و هیدروژن درون آب به دست می آورد. گرمای حاصل از واکنش به ماهیچه های مصنوعی منتقل می شود و شکل و حالت آنها را تغییر می دهد.
یعنی اینکه Robojelly به جای حمل باتری یا منبع تامین نیروی خارجی، انرژی مورد نیازش را از فضای اطراف خود تامین می کند. تیم سازنده این ربات از Virginia Tech آمریکا امیدوارند که رباتشان هیچ گاه نیازی به تامین انرژی بیرونی نداشته باشد.
هم اکنون Robojelly می تواند هشت بخش زنگوله اش را همزمان جمع کرده و حرکت کند. اما هنوز امکان کنترل جداگانه هرکدام از آنها را ندارد. در صورت تحقق کامل این موضوع، عروس دریایی مصنوعی ما می تواند به راحتی در جهات مختلف حرکت کرده و مسیر خود را تغییر دهد.
در ادامه مطلب می توانید ویدیوی حرکات جالب این ربات را ببیند
منبع سایت نارنجی ویدیو نیز از سایت نارنجی
sorena بازدید : 240 1391/04/02 نظرات (0)

گروهی از دانشمندان آمریکایی روبات کوچک دو چرخی را ساختند که با نگاه در آینه می تواند خود را بشناسد. این روبات کوچک سبز رنگ که بر روی دو چرخ کوچک حرکت می کند و شبیه به موجودات مریخی است QBO نام دارد.

QBO مجهز به آلگوریتمهای ویژه تشخیص نوری است که به آن کمک می کنند با نگاه به آینه خود را بشناسد و این جمله را بگوید: "آه، این من هستم. چه خوب!"

این روبات را مهندسان آمریکایی شرکت TheCorpora با استفاده از آلگوریتمهای SURF ساخته اند. این آلگوریتمها به روبات اجازه می دهند که هویت دقیق موجودی که در برابرش می بیند را از طریق فناوری تشخیص نوری تعیین کند.

براساس گزارش CNET ، این روبات قبل از اینکه خود را در آینه و یا هر موجودی را که در مقابلش می بیند شناسایی کند می گوید: "بگذار فکر کنم." سپس با استفاده از پردازش منحنی ها، خطوط و نقطه ها می تواند یک پایگاه اطلاعاتی دایره المعارفی را از آنچه که می بیند ایجاد کند و برای مثال پنگوئنی را که به آن نشان داده شده است به درستی تشخیص دهد.

منبع:خبرگزاری مهر

sorena بازدید : 233 1391/01/15 نظرات (0)

ایرانیان که از دیرباز در زمینه علم و دانش پیشتاز بوده اند اینبار نیز با یک طرح و ایده فوق العاده دیگر همگان را شگفت زده کردند،پروفسور خلیل نجفی رئیس مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه میشیگان به همراه گروه تحقیقاتی خود قصد دارند یک حشره با ویژگی مکانیکی که مجهز به سنسور و قابلیت پاسخگویی در محیط های خطرناک را داراست،منتشر کند.

انزل وب

این حشره دستگاه های کوچکی را در پشت خود حمل میکند که باعث میشوند انرژی را از طریق بال زدن حشره در خود ذخیره کنند،سپس انرژی این منبع برای کار کرد دوربین،سنسور و میکروفون و تجهیزات ارتباطی استفاده میشود.

انزل وب

پروفسور نجفی در این رابطه میگویند:”از طریق مهار کردن انرژی،ما میتوانیم پیتانسیل لازم برای دوربین ها،میکروفون ها و دیگر سنسور ها و تجهیزات ارتباطی را که توسط یک کوله کوچک که حشره میتواند آنها را در پشت خود حمل کند تامین کنیم “همچنین وی افزوذ:”ما میتوانیم این حشرات را در مناطق خطرناک و محصور شده که انسان نمیتواند در آن مکان ها حضور داشته باشد استفاده کنیم”

امیدواریم در آینده نزدیک شاهد عملی شدن طرح های بیشتری از پروفسور نجفی باشیم.

منبع خارجی:sciencedaily

sorena بازدید : 215 1391/01/12 نظرات (0)

تا کنون ربات های بسیاری در انزل وب معرفی نمودیم اما بی شک ربات های کارگر پرنده یک گام بزرگ برای انجام کارهای سنگین مانند ساختمان سازی توسط ربات ها در آینده محسوب میشوند،دانشمندان توانستند توسط ربات های پرنده (quadcopters) به طور اتوماتیک بنایی با ساختار زیبا ایجاد کنند که با ساخت و توسعه بیشتر آن در آینده انسان ها قادرند در این مکانها زندگی یا کار کنند.

انزل وب

تیم رباتیک دانشگاه پنسیلوانیا ربات های پرنده بدون سرنشین توسعه دادند که توانایی ایجاد ساختارهای ساده از قطعات مغناطیسی به طور مسقل را دارا هستند،رباتها بدون تداخل با یکدیگر میتوانند کار کنند و همچنین توسط هوش مصنوعی خود توانایی تشخیص قرار گرفتن درست هر قسمت در جای خود و قفل کردن آن را دارند.

انزل وب

این تیم الگوریتمی را توسعه داده اند که به گفته خودشان تنها تعداد قطعات موجود و عمر باتری ربات ها باعث محدودیت آن میشود.

انزل وب

معماران سوئیسی و طراحان ربات ایتالیایی توسط همین رباتها توانستند یک برج ۶ متری زیبا ساخته شده از بلوک های پلی استایرن را بدون کمک هیچ انسانی در یک نمایشگاه آثار هنری ایجاد کنند.

انزل وب

احتمالا نتیجه همچین اختراعاتی برای علم معماری طراحی ساختار ساختمان توسط کامپیوتر و مشاهده و نظارت بر فرآیند ساختن آن توسط ربات ها است.

ویدیو مربوط به ساخت برج توسط رباتها را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:extremetech

sorena بازدید : 313 1391/01/12 نظرات (0)

بیشتر اوقات صحنه ی پرواز انسان در آسمان را در فیلم های تخیلی و ابر قهرمانی دیده ایم اما اگر شما یک روز در حالیکه مشغول قدم زدن در خیابان هستید ناگهان در آسمان انسانهایی را مشاهده میکنید که بدون هیچ ابزاری مشغول پرواز کردن هستید چه عکس العملی خواهید داشت؟

انزل وب

این اتفاق چندی پیش در شهر نیویورک آمریکا رخ داد و باعث حیرت بسیاری از اشخاص شد،اما واقعیت چیزی دیگریست انسانهای پرنده ای که شما در عکس بالا مشاهد میکنید چیزی جز هواپیماهای RC (رباتهای پرنده) به نام RcSuperhero نیستند که فقط در آسمان به شکل انسان دیده میشوند.

انزل وب

این هواپیما ها ۱۹۸ سانتی متر طول و فقط ۱٫۵ کلبوگرم وزن دارند و علاوه بر مهندسی بسیار جالب خود بیشتر جهت سرگرمی ساخته شده اند و شما میتوانید آنها را با قیمتی معادل ۴۲۰,۰۰۰ هزار تومان از اینجا خریداری کنید.

ویدیو مربوط به RcSuperhero را از اینجا مشاهده کنید.

منابع خارجی:popsci/dvice

sorena بازدید : 279 1391/01/12 نظرات (0)

همان طور که همه میدانیم زمین از میلیاردها نفر که بر روی خشکی ها زندگی میکنند پر شده است اما نکته ای در این میان بسیار مهم میباشد نظارت بر محیط زیست و به وِیژه اقیانوس ها است،انجام این کار دشوار و هزینه های بسیاری را به دنبال دارد همچنین با توجه به منابع و اندازه وسیع اقیانوس ها ساختن سیستم های کنترل کننده شناور بر روی امواج کاری وقت گیر و زمان بر میباشد.

انزل وب

اما اکنون شرکت Liquid Robotics با استفاده از فناوری یک راه حل کم هزینه و آسان برای این مشکل یافته است،آنها رباتی به نام Wave Glider (گلایدر موج) را توسعه داده اند که میتواند عملکردهای متفاوتی در اقیانوس و دریاها داشته باشد.

انزل وب

این وسیله نقلیه دریایی که بدون سرنشین است تمام انرژی خود را از دریا و خورشید کسب میکند .این ربات که شبیه به یک تخته موج سواری است ،بخش بالایی آن با پنل های خورشیدی پوشیده شده و ۲۲ متر پایین تر از سطح آب بخش جداگانه ی دیگری که شامل چندین باله است توسط یک کابل به بدنه اصلی ربات متصل شده است. با حرکت برد بر روی امواج دریا باله ها در زیر آب حرکت میکنند و باعث تولید انرژی میشوند.

انزل وب

این ربات به دستگاه ای مجهز است که میتواند داده را از طریق ماهواره به هر نقطه ای انتقال دهد،علاوه بر این میتوان Wave Glider را در هرجایی از دنیا به وسیله اینترنت هدایت کرد.Wave Glider در عملیات های جستوجو،نجات،امنیت بنادر،مشاهده حیوانات زیر آب و و در بسیاری از موارد دیگر میتواند مورد استفاده شودقرار گیرد.

ویدیو عملکرد این ربات در آب را از اینجا و اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:Make

sorena بازدید : 234 1391/01/12 نظرات (0)

آیا تا کنون فکر کرده اید که اگر تخم مرغی را در زیر آب های عمیق بشکنید چه اتفاقی رخ میدهد؟دو مربی غواصی برای یافتن پاسخ این مساله آن را به طور عملی در عمق ۳۲ متری زیر آب امتحان کردند و نتایج جالبی بدست آوردند.

انزل وب

در ویدیوی که این دو غواص از آزمایش خود منتشر کردند،پس از شکستن تخم مرغ هیچ اثری از پخش شدن و برهم خوردگی ساختار آن نبود و تخم به طور شگفت انگیزی ساختار خود را حفظ کرد و در آب غوطه ورد شد،نکته ی جالب دیگر این است که پس از چند ثانیه غوطه ور شدن تخم مرغ در آب یک ماهی آن را کاملا خورد!

انزل وب

درک دانشی که در پشت این قضیه قرار دارد بسیار ساده است،به دلیل وزن زیاد آب دریا در آبهای عمیق فشار بیشتری بر روی اجسام وارد میشود،در آبهای با عمق ۳۰ متر فشار آب سه برابر بیشتر از فشار معمول جو زمین(حدود ۴۵ PSI) بر روی یک تخم مرغ بالاتر از سطح آب است،و در نتیجه به دلیل وجود این فشار تخم مرغ شکل ظاهر خود را در آبهای عمیق حفظ میکند،همچنین دلیلی که باعث میشود که تخم مرغ در آب به رنگ زرد دیده شود این است که رنگ سفیدی آن شفاف تر میشود.

ویدیو منتشر شده توسط این دو غواص را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:Nerdalicious

sorena بازدید : 284 1390/12/23 نظرات (0)

SINTEF ايده اي داشت. او مي گفت چرا يك لوله آب آتشنشاني نسازيم كه خودش خود را به جلو ببرد، چيزي كه به درون آتش سوزي بخزد و بدون آنكه جان انساني به خطر بيافتد به تنهايي آتش را خاموش كند. مدتي بعد SINTEF تصميم گرفت چنين رباتي را بسازد. اين پروژه كه در سال 2003 شروع شد "مار آتش نشان " نام گرفت.ايده ي اصلي به اين صورت بود كه يك لوله آب آتش نشاني را به دريچه هاي هيدروليكي آب و محرك هايي مجهز كنند تا مانند يك مار واقعي قادر به حركت به جلو باشد.در واقع مبتكر اين ربات معتقد بود نيروي مورد نياز اين سيستم براي حركت به جلو در اثر فشار بالاي 100 بار آب در همان لوله آب آتشنشاني وجود دارد.استفاده از حركت مار گونه به جاي استفاده از چرخ يا پا اين ربات را بسيار منعطف تر ساخته؛ به ويژه در عمليات مهار آتش بسيار آسان تر خود را به نقاط مختلف مي رساند.مار آتشنشاني كه SINTEF ساخته " Konda  Anna" نام گرفته.اين ربات 3 متر طول  و 70 كيلوگرم وزن دارد. محرك هاي هيدروليكي قدرت فوق العاده اي به آن مي دهد.  اين ربات مانند يك مار واقعي حركت مي كند و براي پاشيدن آب سر خود را بالا مي آورد.عمليات مهار آتش تنها يكي از كاربرد هاي اين ربات است.از اين ربات مي توان در كاربرد هاي زير دريا همچون نگهداري و كنترل تاسيسات گاز و نفت و جلوگيري از انفجار استفاده كرد.SINTEF در حال حاظر به دنبال شركايي در جهت تكميل سيستم اين مار آتشنشان است.


sorena بازدید : 235 1390/12/04 نظرات (0)

 

پژوهشگر ژاپنی از سیستمی خبر داد که به روبات‌ها امکان جستجو در محیط و یافتن راه‌حل برای مشکلات را می ‌‌دهد. 

 

 «اوسامو هاسِگاوا» از موسسه فناوری توکیو اعلام کرد برای اولین بار در جهان سیستمی کشف کرده است که به روبات ها امکان جستجو در محیط اینترنت و تفکر در خصوص بهترین راه حل ممکن برای یک مشکل را می دهد.

به گفته اين پژوهشگر ژاپني، شبکه عصبی تقویت شده خودمختار با عنوان «سویین» طراحی شده که در اصل الگوریتمی است که به روبات امکان استفاده از داده های پیشین و استفاده از آنها را در تکمیل عملیات می دهد.

اين روبات محیط را برای دریافت اطلاعات مورد نیاز برای ساماندهی عملیاتی که باید صورت دهد جستجو و ذخیره می کند.

سویین همچنین قابلیت جستجوی اطلاعات را در محیط اینترنت و تشخیص اطلاعات مربوط از اطلاعات نامربوط به موضوع جستجو را دارد.

وی، هدف از این برنامه را کاهش فاصله دنیای انسان ها و روبات ها اعلام کرد و افزود: بیشتر روبات ها در تحلیل داده ها و اجرای کارهای از پیش برنامه ریزی شده خوب هستند، اما اطلاعات اندکی از دنیای واقعی انسان ها دارند.

فناوری سویین می تواند در آینده در چراغ های کنترل ترافیک، پیش بینی زمین لرزه و حتی کار در خانه مورد استفاده قرار گیرد.

 

sorena بازدید : 307 1390/12/04 نظرات (0)
برات از یک نرم افزار ترتیبی پیشرفته استفاده می کند که قادرست حرکت بالغ بر 32 دستگاه مختصات را کنترل کند(برات دوپا فقط 6 موتور سرو دارد).هاری مولور که ربات برات در زمستان 2006 تجدید کرد،برات، سر نام واژهای انگلیسی Bipedal Robotic Articulating Transport است .
حال در قالب ۲۸ عکس ساخت آن را ببینید.

İmage

به این مقاله تصویری نگاه کنید

sorena بازدید : 224 1390/12/02 نظرات (0)
ژاپنی ها روباتی کاملا انسان نما را ویژه آموزش به دانشجویان دندانپزشکی ارائه کرده اند که می تواند مانند یک بیمار واقعی در برابر فعالیتهای دندانپزشک از خود واکنش نشان دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، روبات “شواهاناکو ۲″ که قرار است از طریق شرکت تامین تجهیزات دندانپزشکی ویژه آموزش به دانشجویان به فروش برسد، در کنفرانس خبری در ژاپن رونمایی شد.

این روبات به گونه ای طراحی شده که دانشجویان دندانپزشکی می توانند به راحتی بر روی آن مهارتهای دندانپزشکی را تمرین کنند، در حالی که روبات واکنشهایی مشابه انسانها را در برابر درمانهای انجام شده از خود نشان می دهد. این به آن معنی است که ممکن است روبات احساس خفگی کرده و یا عطسه یا سرفه کند، زبانش را حرکت دهد و حتی دچار درد در فک شود و دانشجو باید خود را با تمامی این شرایط انطباق دهد.

 

زبان و دستهای روبات از دو درجه آزادی حرکت برخوردارند از این رو روبات می تواند با آغاز به کار دانشجو، ناآرامی که معمولا در بیماران دیده می شود را شبیه سازی کند. پوست این روبات از جنس سیلیکون بوده و بخش داخلی دهان از لایه ای یک تکه ساخته شده و از این رو دانشجو این احساس را خواهد داشت که انسانی واقعی در زیر دست او قرار گرفته است.

همچنین یکپارچه بودن بخش داخلی دهان امکان نفوذ آب یا دیگر مایعات را به داخل روبات از بین برده و به این شکل از وارد آمدن آسیب به دستگاه های حساس روبات جلوگیری خواهد شد.
بر اساس گزارش گیزمگ، استادان دندانپزشکی در دانشگاه “شوا” ژاپن معتقدند دانشجویان با کار بر روی این روبات حس واقعی درمان یک انسان را تجربه می کنند و به همان اندازه دچار استرس ناشی از مسئولیت درمان فرد را احساس خواهند کرد به گفته آنها اگر صورت این روبات تا این اندازه به انسان شباهت نداشت، چنین حس واقعی در دانشجویان ایجاد نمی شد

sorena بازدید : 219 1390/11/29 نظرات (0)

دانشمندان آمریکایی روبات چهار چرخ دم داری را ساختند که با الهام از دم مارمولکها می تواند پایداری بدن خود را در زمان حرکت حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مارمولکها در زمان انجام جهشهای آکروباتیک از دم خود برای تطبیق بدن با نوع حرکت استفاده می کنند.

اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی روبات چهار چرخ کوچکی را ساختند که مجهز به یک دم هوشمند است که پایداری این روبات را در انجام حرکات مختلف افزایش می دهد.

نتایج این تحقیقات راهی به سوی ساخت نسل جدیدی از روباتهای متخصص باز می کند که می توانند در مسیرهای حادثه آفرین و در موقعیتهای امدادرسانی کمک کنند.

 

 

براساس گزارش نیچر، این دانشمندان با افزودن یک دم به یک روبات ماشینی به نام Tailbot کشف کردند که به کمک این دم، Tailbot توانایی بالاتری در سازگار کردن وضعیت بدن خود به دست می آورد.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "ما برای اولین بار نشان دادیم که مارمولکها دم خود را به طرف بالا یا پایین تکان می دهند تا چرخش بدن در جهت مخالف را خنثی کند و آنها را در شرایط پایداری نگه دارد."

چندی پیش نیز دانشمندان دانشگاه سایمون فراسر در کانادا با الهام از پاهای مارمولک خانگی موفق شدند روباتی را بسازند که توانایی بالا رفتن از صافترین دیوارها را دارد.

این روبات که با عنوان سکوی TBCP-II شناخته می شود، 240 گرم وزن دارد و می تواند بدون هیچ مشکلی از زوایایی که سطوح را از هم جدا می کنند عبور کند و بر روی یک صفحه عمودی بسیار صاف با سرعت 3.4 سانتیمتر بر ثانیه حرکت کند.

sorena بازدید : 253 1390/11/29 نظرات (0)

در سال ۲۰۰۷ کمپانی سونی Walkman جدید خود را که با باتریهای زیست محیطی (bio battery) کار میکرد معرفی نمود (این واکمن همانند انسان از طریق غذاهای قابل هضم انرژی و الکتریسیته تولید میکرد)،اما اضهارات جدید این شرکت نوید از تولید یک محصول جدید و بهتر که میتواند از کاغذهای باطله انرژی تولید کند میدهد.

انزل وب

نمونه اولیه این محصول که اولین بار در نمایشگاه Eco-Products 2011 توکیو ژاپن رونمایی شد نشان میدهد که چگونه میتوان از آنزیم ها برای تجزیه کاغذ و تبدیل آن به سوخت و انرژی استفاده کرد.این نمونه اولیه توانست به طور آزمایشی انرژی لازم برای حرکت یک فن کوچک را تامین کند.این فرآیند بر خلاف باتری های معمولی فرآیندی بسیار بیشتر شبیه عملکرد دستگاه گوارش انسان دارد.

انزل وب

توسط سلولاز که یک آنزیم گوارشی میباشد،میتوان سلولز موجود در کاغذها را به گلوکز(شکر) تبدیل و از آن به عنوان سوخت استفاده کرد.همچنین باتریهای زیست محیطی این شرکت در حال حاضر به اندازه کافی توسعه و نازک شده اند که میتوانند در یک کارت پست نیز جای بگیرند و با استفاده از آب میوه به عنوان سوخت، قادرند قدرت کافی برای اجرای موسیقی داخل یک ماشین را تامین کند،اما همانطور که به نظر میرسد این باتریها هنوز توانایی تولید میزان کمی از انرژی را دارا هستند.

انزل وب

بی شک با توسعه و پیشرفت اینگونه باتری ها که میتوان به آنها لقب باتری های سبز را نیز داد در استفاده از بسیاری منابع انرژی که امروزه روبه کاهش هستند صرفه جویی چشمگیری کرد.

منبع خارجی:dailymai

sorena بازدید : 282 1390/11/29 نظرات (0)

دیروز سونیMP3 player ضد آب خود را به نام NWD-W263 Walkman معرفی کرد.سونی اعلام کرد مدل جدید از مدل  NWD-W253 حدود ۲۵% کوچکتر و با وزن کلی ۱۱g ، ۳۲g از مدل قبلی سبکتر است همچنین NWD-W263 کاملا خاصیت drag-and-drop(کشیدن و رها کردن) را پشتیبانی میکند.

انزل وب

این MP3 player در مدل ۴GB به بازار عرضه میشود و از فایل های MP3, WMA, ATRAC, Linear PCM و AAC پشتیبانی میکند.

انزل وب

با ۳ دقیقه شارژ این MP3 player میتواند تا ۱ ساعت به پخش موزیک ادامه دهد و در صورتی که ۹۰ دقیقه آن را شارژ کنید میتوانید تا ۸ ساعت از آن استفاده کنید.

منبع خارجی:Sony

sorena بازدید : 227 1390/11/29 نظرات (0)

دو دانشمند جوان از دانشگاه MIT به تازگی دوربینی را اختراع کردند که میتواند لحظه ها را سریعتر از سرعت نور ثبت کند،این تیم توانستند از طریق این دوربین پرتوهای نور را با سرعت معادل یک تریلیون فریم در هر ثانیه ثبت کنند،این امر موجب میشود که بسادگی بتوانیم حرکت آهسته (slow motion) نور در عکس ثبت شده را مشاهده کنیم.

انزل وب

Ramesh Raska دانشیار آزمایشگاه رسانه ای MIT در این رابطه میگوید:” ما یک دوربین slow motion مجازی ساخته ایم که میتوان از طریق آن حرکت و مکان فوتون ها و ذرات نور در فضا رامشاهده کرد.”

دوربینی که آقای Raskar در صحبتهای خود به آن اشاره کرد در واقع تنها یک لنز بزرگ میباشد که با یک آرایه متشکل از ۵۰۰ سنسور کار میکند.همچنین پژوهشگران به جای استفاده از یک فلاش معمولی،از یک لیزر titanium sapphire که پالس آن کمتر از یک تریلیونیم ثانیه طول می کشد استفاده نمودند.

همچنین وی افزود:”چنین دوربینی ممکن است در آینده در تصویر برداری پزشکی و در زمینه های صنعتی،علمی و حتی عکاسی مورد استقاده قرار گیرد. اکنون ما میتوانیم به جای استفاده از امواج فراصوت در عکسبرداری پزشکی از نور استفاده کنیم،زیرا حالا میتوانیم ببینیم که نور چگونه به صورت حجمی در داخل انسان پراکنده میشود.همچنین در  عکسبرداری صنعتی نیز میتوان از طریق تجزیه و تحلیل نور پراکنده شده به نواقص موجود در مواد پی برد. ”

ویدیو مربوط به این دوربین را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:popsc

sorena بازدید : 227 1390/11/29 نظرات (0)

لنز با نمایشگرهای بیسیم شاید شما را به یاد فیلم های جیمز باند و ابزارهای فوق سری بیاندارد،اما سرانجام گروه ای از مهندسان زیست شناسی فلاندی و آمریکایی با رهبری آقای بابک پرویز توانستند یک آنتن،گیرنده رادیویی،مدارهای کنترلی و LED را در یک لنز چشم قرار دهند و نمونه اولیه آن را تولید کنند.

انزل وب

لازم به ذکر است نمونه مفهومی این لنزها برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ توسط آقای بابک پرویز معرفی شد و این اختراع تا کنون توانسته جوایز و افتخارات زیادی برای ایشان به ارمغان بیاورد.

انزل وب

این تیم توانستند یک پیکسل را از راه دور در لنزی که در چشم یک خرگوش قرار داده بودند روشن کنند،قدرت یک باطری خارجی از طریق فرکانس رادیویی به آنتن موجود درلنز(همان حلقه طلایی رنگ شکل) منتقل میگردد،از طریق این روش لنز توسط چیزی پوشانده نمیشود.پس از دریافت انرژی توسط مدارات یکپارچه، LED آبی رنگ موجود در لنز روشن میشود.IC موجود در لنز نیز هنوز کار به خوصوصی انجام نمیدهد و فقط میتواند یک پیکسل نمایش داده شده در لنز را از طریق فرکانس های رادیویی کنترل کند.

انزل وب

خرگوشی که این لنز بر روی آن تست شد زنده ماند و هیچگونه آسیبی پس از برداشتن لنز در قرنینه و سیستم بینایی آن دیده نشد.البته این سیستم هنوز دارای مشکلاتی مانند نمایش تنها یک پیکسل و.. است اما تیم تحقیقاتی در حال کار بر روی طرح هایی برای ایجاد چندین پیکسل در یک لنز هستند.امیدواریم در آینده شاهد اختراعات و پیشرفت بیشتر جوانان ایرانی در زمینه علم و تکنولوژی باشیم.

اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه تحقبقاتی را از اینجا بخوانید.

منبع خارجی:extremetech|time

sorena بازدید : 227 1390/11/29 نظرات (0)

با توجه به طرحها و اختراعاتی که بتازگی در حول محور پیرزهای برق ارائه شده است میتوان گفت که صنعت تولید پیرزهای برق دچار تحولات اساسی خواهد شد،اکنون طرح مفهومی Rockin Socket نیز یک قابلیت بسیار کاربردی را به پیرزهای برق خانگی اضافه نموده است که کاربران را قادر میسازد تا در صورت نیاز پیرز برق ثابت از محل نصب شده بر روی دیوار به بیرون کشیده و آنرا به یک پیریز برق سیار تبدیل و در جای دلخواه قرار دهند.

انزل وب

به عنوان مثال اگر در نزدیکی میز کارتان پیریز برقی نصب نشده باشد شما میتوانید براحتی یکی از پیریز های اطراف را از جای خود بیرون بیاورید و آنرا تا نزدیکی میز کار خود بکشید و در نهایت پس از اتمام کارتان پیریز برق در جای خود قرار دهید.

انزل وب

Rockin Socket بسادگی با جای دادن سیم درون پیریزهای برق به صورت پیشفرض، قابلیت رابط بودن و استفاده از پیرزهای برق در مکانهای مختلف را فراهم میکند که میتواند استفاده از رابط های برق در مکانهای متخلف خانه ها را کاهش دهد.

منبع خارجی:yankodesign

sorena بازدید : 214 1390/11/29 نظرات (0)

ایرانیان که از دیرباز در زمینه علم و دانش پیشتاز بوده اند اینبار نیز با یک طرح و ایده فوق العاده دیگر همگان را شگفت زده کردند،پروفسور خلیل نجفی رئیس مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه میشیگان به همراه گروه تحقیقاتی خود قصد دارند یک حشره با ویژگی مکانیکی که مجهز به سنسور و قابلیت پاسخگویی در محیط های خطرناک را داراست،منتشر کند.

انزل وب

این حشره دستگاه های کوچکی را در پشت خود حمل میکند که باعث میشوند انرژی را از طریق بال زدن حشره در خود ذخیره کنند،سپس انرژی این منبع برای کار کرد دوربین،سنسور و میکروفون و تجهیزات ارتباطی استفاده میشود.

انزل وب

پروفسور نجفی در این رابطه میگویند:”از طریق مهار کردن انرژی،ما میتوانیم پیتانسیل لازم برای دوربین ها،میکروفون ها و دیگر سنسور ها و تجهیزات ارتباطی را که توسط یک کوله کوچک که حشره میتواند آنها را در پشت خود حمل کند تامین کنیم “همچنین وی افزوذ:”ما میتوانیم این حشرات را در مناطق خطرناک و محصور شده که انسان نمیتواند در آن مکان ها حضور داشته باشد استفاده کنیم”

امیدواریم در آینده نزدیک شاهد عملی شدن طرح های بیشتری از پروفسور نجفی باشیم.

منبع خارجی:sciencedaily

sorena بازدید : 220 1390/11/28 نظرات (0)

شایده ایده حشره جاسوس بیشتر شبیه به ربات های غیر واقعی باشد که در فیلم ها مشاهده کرده ایم اما هواپیما و ربات های پرنده بدون سرنشین جاسوس مساله ای است که امروزه ارتش ها و نیروهایی هوایی در حال گسترش آن هستند، اکنون میتوانید نمونه بسیار کوچک این ربات را که در حال توسعه میباشد در تصویر زیر مشاهده کنید.

انزل وب

در آشیانه میکرو پایگاه نیروی هوایی رایت پترسون محققان بدنه هایی را به سنسورهای فوق حساس ثبت حرکت مجهز کردند که میتواند موقعیت یک هلیکوپتر یا یک وسیله پرنده بسیار کوچک به اندازه نیم اینچ را مشخص کند.اطلاعات بدست آمده از این سنسور به مهندسان کمک میکند تا بتوانند یک دستگاه کوچک پرنده که همانند یک حشره  قابلیت بال زدن را دارد توسعه دهند.

میتوانید ویدیو رباتی که توسط محققان پایگاه نیروی هوایی رایت پترسون ساخته شده است و مانند سنجاقکی با دو بال قالبیت پرواز کردن را دارد از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:Telegraph

sorena بازدید : 239 1390/11/28 نظرات (0)

Sphero یک ربات کروی شکل شبیه به توپ پینگ پونگ است که میتواند در هر جهتی حرکت کند و کارهای سخت را به طرز شگفت انگیزی انجام دهد. Sphero یک گوی مقاوم به آب و هوا است که درون آن مجهز به چیزی شبیه به ژیرسکوب(وسیله ای برای اندازهگیری و یا حفظ جهت میباشد که از اصل بقای تکانهٔ زاویه ای استفاده میکند)است که باعث میشود وزن به جهات مختلف کره انتقال داده شود و کره حرکت کند.

انزل وب

درحال حاضر Sphero را میتوان با تعدادی از برنامه های (app) سیستم عامل های Android و iOS کنترل کرد،اما  سازننده ربات Orbotix یک API باز ایجاد کرده است تا هر کس بتواند آنر برای App پلتفرم خود گسترش دهد.از طریق App تلفن همراه خود میتوانید یک شکل را بکشید تا Sphero آن را با حرکات خود تکرار کند،به طور مثال میتوانید از iPhone به عنوان چوب گلف استفاده کنید و توپ را حرکت دهید،همچنین میتوان امیدوار بود با گسترش این ربات در آینده از آن در باز های دیگری مثل پینگ پونگ مجازی،مارپیچ ها و.. استفاده شود.

انزل وب

از لحاظ فیزیکی اندازه این ربات ۴ اینچ میباشد که تقریبا به اندازه توپ بیس بال است و برای روشن کردن آن کافیست که گوی را دست خود بگرید و آن را تکان دهید . Sphero با یک شارژر کوچک و جمع و جور که از تکنولوژی شارژر مسواک های برقی استفاده میکند شارژ میشود و این بدان معنی است Sphero نیازی به سیم ندارد،یک از ویژگی های جالب این ربات عوض شدن رنگ آن است که شما میتوانید از طریق app تغییر رنگ ها را کنترل کنید.

انزل وب

این ربات در هفته آینده منتشر میشود و قیمت آن چیزی حدود ۱۳۰,۰۰۰ هزار تومان میباشد(app مجانی است).

میتوانید ویدیو عملکرد این ربات را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:popsci

sorena بازدید : 403 1390/11/28 نظرات (0)

بیشتر ابزار کامپیوتری اطراف ما میتوانند به عنوان مغز یک ربات عمل کنند، یکی از آن ابزارها گوشی های هوشمند (smartphone) هستند.مهندس Peter Seid و Phu Nguyen رباتی به نام Romo ساختند که از اسمارت فون ها در طراحی آن استفاده شده است.این ربات از نوع پلترفم ربات های کاربردی انعطاف پذیر است که از اسمارت فون ها نیز پشتیبانی میکند، و در اصل اسمارت فون شما را به مغز ربات تبدیل میکند.این پلتفرم به اسمارت فون شما حرکات،لوازم جانی و قابلیت های فیزیکی اضافه میکند،فقط کافیست iPhone, iPod Touch و یا هر گوشی هوشمند دیگری را در بالای ربات قرارد هید و از طریق محل اتصال هدفون با ربات ارتباط برقرار کنید.

انزل وب

همچنین Romo دارای یک باتری شارژی لیتیومی،کابل شارژ USB و مدارات آنالوگی بهمراه دو خروجی برای موتور است.همچنین با اضافه کردن ماژول های سخت افزاری و نرم افزار های(App) اضافی این ربات قادری به یادگیری،رشد و تغییر میباشد.نکته مثبت دیگر این ربات به روز شدن و اضافه شدن نرم افزارهای مربوط به آن برای سیستم عامل هایی مانند آندروید در Android Market و iTunes App Store است.Romo به طوری نامحدود قابل برنامه نویسی است و در حال حاضر دارای  نرم افزار هایی مانند: RomoRemote, Romo Kart و Drag and Drop Programmable Module میباشد.

انزل وب

میتوانید از اینجا اطلاعات بیشتر و ویدیو عملکرد این ربات را در سایت kickstarter که یک موسسه برای معرفی و فروش ایده های نوآوران در سراسر جهان است مشاهده کنید.

منبع خارجی:geek

sorena بازدید : 222 1390/11/28 نظرات (0)

ربات RIBA II صنایع Tokai Rubber ژاپن،با دو دست مکانیکی خود میتواند مریض هایی که نمیتوانند از تخت خود حرکت کنند را بر روی زمین یا ویلچر قرار دهد، این کار یکی از وظایف سخت پرستاران در خانه های سالمندان میباشد و معمولا به ۲ نفر برای انجام این کار نیاز است اما توسط این ربات فقط به یک مراقب برای ربات نیاز داریم.

انزل وب

برای اینکه دستهای ربات راحت و نرم باشد کاملا از پلاستیک ساخته شده  است و دارای سنورهایی به نام سنسور SR میباشد که وظیفه اصلی آن تشخیص وزن و محل استقرار بیمار است،این سنسورها که توسط Tokai توسعه داده شده اولین سنسورهای لمسی و خازنی جهان میباشند که از لاستیک ساخته شده اند.این سنسور بر روی لاستیک چاپ شده است و توسط ساختار ساده خود میتواند دارای سطح وسیعی باشد.

انزل وب

این ربات همچنین دارای مکانیزم جدیدی میباشد که میتواند توسط منبعی که در پشتش قرار گرفته است دو مفصل خود را خم کند و قادر باشد تا ورزن ۸۰ کیلوگرم را بلند کند، این وزن ۳۰% از  تحمل وزن ربات قبلی بیشتر است .Tokai در حال توسعه این دستگاه میباشد و امیدوار است تا سال ۲۰۱۵ این ربات را به عنوان یک محصول تجاری برای کاهش هزینه، وقت و منابع انسانی به بازار عرضه کند.

ویدیو عملکرد این ربات را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:diginfo

sorena بازدید : 269 1390/11/28 نظرات (0)

نمایشگر سه بعدی Mask Bot از یک ماسک شفاف پلاستیکی تشکیل شده است و میتوان از آن به عنوان صورتی برای ربات که قادر میباشد تصویر مجازی را به صورت واقعی و نزدیک به چهره انسان از هر زاویه ای نمایش دهد،استفاده نمود.

انزل وب

با استفاده از “موتور انیمیشنی صحبت کردن سر” ربات میتواند احساس و حرکات صورت مجازی را بر اساس احساس و رفتار صحبت کننده اصلی تنظیم کند که این ویژگی باعث میشود در مکانهایی مانند ویدیو کنفرانس ها که از راه دور صورت میگیرند، بیان صورت مجازی به سخنران اصلی بسیار نزدیک باشد.

انزل وب

Takaaki Kuratate از موسسه شناخت سیستم ها دانشگاه فنی مونیخ در این رابطه میگیوید:”با استفاده از Mask-Bot شما میتوانید یک ماکت واقعی از شخص حقیقی که از راه دور در پشت میز کنفرانس خود در حال صحبت با شماست بسازید.”

در پشت این ماسک حدود ۱۲ سانتیمتر دورتر،یک پروژکتور که از لنزها قوی fish-eye استفاده میکند و باعث ایجاد تصویری با رنگی درخشان و شفاف تر میشود قرار گرفته است. طبق گفته های محققان روشنایی ایجاد شده به قدری میباشد که در تاریکی شب نیز میتوان از این ماسک استفاده نمود .همچنین با استفاده از الگوریتم به کار برده شده، ماسک قادر است عکس دو بعدی شخص را به تصویر سه بعدی متناسب برای نمایش بروی ماسک تبدیل کند.

انزل وب

سیستم موتور انیمیشنی صحبت کردن سر با استفاده از یک پایگاه اطلاعاتی از داده های احساسات صورت که قبلا جمع آوری شده است به علاوه استفاده از یک سیستم جذب حرکت میتواند حالت صدا و حالت روحی شخص(غمگین،خوشحال و..) را به طور دقیقی در حالت و صدای منتشر شده توسط ماسک کاملا تطبیق دهد.همچنین این سیستم دارای قابلیت انتخاب صدای زن و مرد و ترجمه زبان انگلیسی به چینی ( و بزودی آلمانی) و بالعکس را نیز داراست.

منبع خارجی:popsc

sorena بازدید : 204 1390/11/28 نظرات (0)

حتما انیمیشن Wall.E که توانست اسکار بهترین انیمیشن سال ۲۰۰۸ را به خود اختصاص دهد را به یاد دارید،حالا میخواهیم رباتی به شما معرفی کنیم که از نظر ظاهری بسیار شبیه ربات Wall.E است و کارایی بسیار بالایی دارد ،ربات Gemini-Scout برای کمک به معدنچیانی که در معدن گرفتار شده اند طراحی و ساخته شده است.

انزل وب

پس از حادثه گرفتار شدن معدنچیان شیلی و مشکلاتی که برای عملیات نجات به وجود آمده بود ،برای سرعت بخشیدن به عملیات نجات معدنچیان مهندسان در آزمایشگاه ملی ساندیا ربات Gemini-Scout Mine Rescue معرفی کردند،این ربات دارای قابلیت هایی مانند عبور از معابر سنگ لاخ ،اتاق های آب گرفته،کشیدن انسان ها، و ارسال مهم ترین عنصر در عملیات نجات معدن یعنی اطلاعات از موارد و مکان های ناشناخته ی معدن و موقعیت معدنچیان است.

انزل وب

این ربات همچنین میتواند منابع حیاتی مانند:آب،دارو،بسته های هوا،رادیو و… را به معندچیان گرفتار شده برساند.

میتوانید ویدویو این ربات را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:thenextweb

sorena بازدید : 278 1390/11/28 نظرات (0)

محققان در آزمایشگاه سانوناگویا در موسسه تکنولوژی ژاپن ربات خارق العاده ای ساختند که میتواند برای همیشه بدون هیچ قدرت،سنسور،موتور و مغز الکتریکی به راه رفتن ادامه دهد و انرژی پتانسیلی خود را صرفا از راه رفتن در سراشیبی بدست آورد.

انزل وب

به جای راه رفتن با دو پا به صورت هماهنگ و منظم،این ربات دارای دو مجموعه دوتایی بیرونی و داخلی از پاها رباتیک است که برای حرکت کردن توسط گرانش به سمت جلو پرتاپ میشوند و دوباره توسط خود ربات دفع میشوند،محققان امیدوارند در آینده این ربات به کسانی که در راه رفتن مشکل دارند بتواند کمک بسیاری کند.

انزل وب

میتوانید ویدیو عملکرد این ربات را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:DigInfo

sorena بازدید : 279 1390/11/28 نظرات (0)

بیشتر اجزای ربات ها سفت و سخت هستند و معمولا در زیر فشار شکسته میشوند،به علاوه اینکه در طراحی میزان حساسیت و سنجش آنها همیشه یکی از فاکتور های اصلی عملکرد ربات است اما وقتی که ربات در مرحله آزمایش قرار میگیرد به علت ناتوانی و انعطاف ناپذیر بودن ویژگی های سخت افزاری عملکرد خوبی ندارد.

انزل وب

حال محققان یک ربات انعطاف پذیر بادی ساخته اند که در حقیقت کاملا نرم است،این ربات نرم (soft robot) که فاقد یک ساختار سفت و سخت است میتواند عملکرد های متفاوتی مانند تغییر شکل و شیوه حرکت انجام دهد.soft robot از مواد نرمی مانند  پلیمرهای الاستومری ساخته شده است و ایده ساخت آن از حیواناتی مانند ماهی مرکب، ستاره دریایی و کرم ها که اسکلت سخت داخلی را ندارد برگرفته شده است.

انزل وب

عملکرد داخلی ربات بر طبق لیتوگرافی نرم که باعث ایجاد قابلیت کار اندازی و انتقال نیروی ربات توسط باد را می دهد است (به عنوان مثال جنبش مایع از اندام ها و از بخش های متعدد دیگر ربات).همچنین این ربات چهار پا،از هیچ حسگری استفاده نمیکند و تنها دارای پنج سیستم محرک بادی ساده است که با فشارهای پایین (کمتر از ۱۰ PSI) عمل میکند.این ربات بر خلاف تصوراتی که امروزه از ربات ها داریم،دارای ساختاری ساده اما در نوع خود بسیاری کاربردی است و در آینده میتواند در تولید ربات هایی برای عبور از موانع سخت و دشوار نقش بسزایی داشته باشد.

اطلاعات و ویدیوهای مربوط به این ربات را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:pnas

sorena بازدید : 297 1390/11/28 نظرات (0)

بیشتر اوقات صحنه ی پرواز انسان در آسمان را در فیلم های تخیلی و ابر قهرمانی دیده ایم اما اگر شما یک روز در حالیکه مشغول قدم زدن در خیابان هستید ناگهان در آسمان انسانهایی را مشاهده میکنید که بدون هیچ ابزاری مشغول پرواز کردن هستید چه عکس العملی خواهید داشت؟

انزل وب

این اتفاق چندی پیش در شهر نیویورک آمریکا رخ داد و باعث حیرت بسیاری از اشخاص شد،اما واقعیت چیزی دیگریست انسانهای پرنده ای که شما در عکس بالا مشاهد میکنید چیزی جز هواپیماهای RC (رباتهای پرنده) به نام RcSuperhero نیستند که فقط در آسمان به شکل انسان دیده میشوند.

انزل وب

این هواپیما ها ۱۹۸ سانتی متر طول و فقط ۱٫۵ کلبوگرم وزن دارند و علاوه بر مهندسی بسیار جالب خود بیشتر جهت سرگرمی ساخته شده اند و شما میتوانید آنها را با قیمتی معادل ۴۲۰,۰۰۰ هزار تومان از اینجا خریداری کنید.

ویدیو مربوط به RcSuperhero را از اینجا مشاهده کنید.

منابع خارجی:popsci/dvice

sorena بازدید : 202 1390/11/28 نظرات (0)

Seiji Uchida در سن ۲۸ سالگی از کمر به پایین فلج شد،اما اکنون وی با کمک یک لباس و پوشش رباتیک به نام HAL (هیبرید کمک کننده اندام) که توسط دوستش ساخته شده قادر است راه برود و رویای خود را که بالا رفتن از کوه است تحقق ببخشد.

انزل وب

تصویر بالا یکی از مدلهای صنعتی این نوع ربات میباشد که اما تصویری که در پایین مشاهده میکنید همان لباس رباتی است که Uchida و دوستش برای بالا رفتن از کوه ایجاد نمودند.

انزل وب

این لباس رباتیک با حس کردن پالسهای ماهیچه های بدن فرد پوشنده و تبدیل آنها به نیروی حرکتی کار می کند.همچنین با پوشیدن این لباس،فرد بسیار قدرتمند تر از قبل میشود به طوری که وی قادر است شخص دیگری را براحتی در پشت خود حمل کند.

انزل وب

پیش تر Ekso که یک نمونه مشابه از اینگونه لباس های رباتیک بود را معرفی کردیم علاوه بر اینکه بر طبق آخرین اخبار ارتش نیز در حال ساخت لباسی است که سربازان در میدان جنگ بسیار قدرتمند و پر توان تر از قبل میکند.اینطور که پیداست لباسهای رباتیک در آینده ما میتوانند نقش بسازیی داشته باشند و  تبدیل شدن هر انسان به چیزی شبیه به Iron Man رویایی دست یافتنی است.

منبع خارجی:zmescience

sorena بازدید : 224 1390/11/28 نظرات (0)

زمانی که میتوان رباتهای انسانمایی ساخت که میتوانند فوتبال بازی کنند،برقصند و یا پرستاری کنند چرا باید بلندی آنها را فقط به قد متوسط انسانها محدود کنیم؟یک شرکت رباتیک ژاپنی برای سنت شکنی در تولید رباتها قصد دارد غول آهنی به طول تقریبی ۴ متر بسازد.

انزل وب

Hajime Sakamoto رئیس موسسه تحقیقات رباتهای انسانما Hajime تا کنون رباتی به بلندی ۲ متر که توانایی ضربه زدن به توپ فوتبال را دارد تولید نموده است اما وی اعلام کرده است که ربات جدید آنها دو برابر ربات قبلی ارتفاع دارد و  دارای یک کابین برای کنترل نیز خواهد بود.

انزل وب

همچنین مرکز تحقیقات Hajime افزود که این ربات تقریبا یک نمونه واقعی از شخیصت ربات Mobile Suit (رباتی شبیه به Autobot فیلم Transformers )خواهد بود.علاوه بر این این موسسه اعلام کرده است که در صورتی که همه چیز به خوبی پیش رود آنها رباتهایی به بلندی ۸ یا ۱۸ متری خوهاند ساخت!

منبع خارجی:Plastic Pals

sorena بازدید : 212 1390/11/28 نظرات (0)

ربونات2 يا همان ربات فضانورد انسان نماي ناسا، سرانجام موفق به دريافت بليت پرواز شاتل فضايي ديسكاوري شده است و تا پايان اين ماه عازم ماموريت هيجان‌انگيز خود خواهد شد؛ ماموريتي كه تا همين جاي كار و پيش از تحقق برنامه‌ها و نتايج آن تصور مي‌شود با حضور نخستين ربات انسان نماي فضانورد در قلمروي اكتشافات فضايي، فصل تازه‌اي از ماجراجويي‌هاي فضايي انسان را رقم زده و نويد بخش ورود بشر به مرزهاي نويني از دستاوردهاي دانش فضايي و درك جهان ماوراي زمين باشد.

 

ربونات ربات فضا نورد

sorena بازدید : 242 1390/11/28 نظرات (0)

کاوشگر ۲.۵ میلیارد دلاری که با نام Curiosity(کنجکاو) شناخته می شود، یک ربات عظیم الجثه است که نسبت به اجداد مریخ نورد خود یک ماموت ماقبل تاریخ است. این ربات به دستگاه های علمی فراوانی از نقاط مختلف دنیا مجهز شده و قصد دارد مشخص کند که آیا این سیاره عقیم و بی حاصل روزی توانایی حمایت از حیات و زندگی را داشته یا خیر؟



Curiosity سه متر ارتقاع داشته و وزن آن ۸۹۹ کیلوگرم است. یعنی تقریبا دو برابر بلند تر و چهار برابر سنگین تر از کاوشگرهای دوقلوی Spirit و Opportunity که سال ۲۰۰۴ به سوی سیاره سرخ پرتاب شدند. این کاوشگر به اندازه ای بزرگ است که دانشمندان سازمان فضا و هوانوردی ملی آمریکا مجبور به ابداع شیوه جدیدی برای فرود آن بر سطح مریخ شدند. در ماموریت های قبلی کاوشگرها به اندازه کافی کوچک بودند که به راحتی درون جعبه ویژه ای با کیسه های هوا گذارده شده و هنگام برخورد به سطح سیاره از درون آن بیرون بیایند. 

اما Curiosity برای احتیاط بیشتر، به قسمت زیرین یک وسیله نقلیه با قابلیت ایستایی و توقف که نیروی لازم را از یک راکت تامین می کند، بسته شده؛ که با نیروی راکت در جهت عکس جاذبه مریخ، کاوشگر به آرامی به سطح سیاره نزدیک می شود. این ابزار همان طرح اولیه ای است که قرار است برای فرود انسان بر سطح مریخ مورد استفاده قرار گیرد.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
با سلام ورود شما را به سایت اطلاع رسانی گروه سورنا خوانسار گرامی میداریم توجه داشته باشید جهت حمایت از ما بر روی تبلیغات بالای سایت کلیک کنید با تشکر گروه رباتیک سورنا خوانسار پیشرو در علم رباتیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 157
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 189
  • بازدید ماه : 533
  • بازدید سال : 3,954
  • بازدید کلی : 91,040
  • کدهای اختصاصی